Nacionalni otroški parlament
Na OŠ Milana Šuštaršiča se učenci – predstavniki oddelkov – udeležujejo srečanj šolske skupnosti. Med aktivnostmi, ki jih izvajajo, je tudi šolski parlament. Nacionalna tema letošnjega in prihodnjega šolskega leta je šolski sistem, ki zaobjema vsebine učenja za življenje, načinov poučevanja, odgovornosti in vrednot.
Učenci se o zgoraj omenjenih temah pogovarjajo v več nivojih; začnejo znotraj oddelka, nato ugotovitve predstavijo na šolskem parlamentu, izbrani predstavniki se udeležijo območnega parlamenta (predstavniki Bežigrajskih šol), tam izberejo predstavnike regionalnega parlamenta, najuspešnejši delegati pa se udeležijo nacionalnega parlamenta, ki poteka v Državnem zboru RS.
V letošnjem šolskem letu se je osmošolka Kaeli Poljšak udeležila vseh nivojev otroškega parlamenta. Ponosni smo, da je kot predstavnica naše šole sodelovala pri razpravi na državni ravni in zastopala mnenja naših učencev. Zahvaljujemo se tudi ostalim predstavnikom šolske skupnosti, ki so s kvalitetnimi debatami in konstruktivnimi predlogi Kaeli opremili, da je lahko uspešno predstavljala mnenja in pobude večine učencev.
V imenu šole Kaeli čestitamo za uspeh in ji želimo uspešno udejstvovanje na tem področju tudi v prihodnosti.
V nadaljevanju si lahko preberete Kaelin zapis o njeni poti do nacionalnega parlamenta ter povezavo do prispevka na rtvslo.si.
V letošnjem šolskem letu sem bila izbrana za predstavnico naše šole in tako se je začela moja pot po otroških parlamentih. Najprej smo s sošolci v razredih razpravljali o temah za ostale otroške parlamente. Svoje ugotovitve smo predstavniki razredov predstavili na šolskem parlamentu, kjer nas je bilo nekaj učencev naše šole izbranih in smo se udeležili območnega parlamenta.
Tam smo skupaj s predstavniki drugih osnovnih šol Bežigrada v skupinah razpravljali vsak o svojih temah, nato pa smo o njih še vsi skupaj debatirali. Tam so me tudi izbrali za podpredstavnico Bežigrada.
Sledil je mestni parlament v mestni hiši, ki smo ga zasedali predstavniki vseh Ljubljanskih osnovnih šol. Na sedežih, na katerih sedijo svetniki Mestnega sveta Mestne občine Ljubljana, smo razpravljali in predstavljali svoja mnenja o šolskem sistemu.
Uvrstila sem se tudi na naslednjo stopnjo – regijski otroški parlament, ki je potekal v vili Šumica v Kranjski Gori. Začeli smo z debatiranjem v skupinah o nekaterih sklepih, sprejetih na prejšnjih parlamentih, nato pa smo svoje ugotovitve predstavili ostalim parlamentarcem. Potekala je razprava, na poti domov pa so razglasili predstavnike za Nacionalni otroški parlament, med katerimi sem bila tudi sama.
V ponedeljek, 7. 4. 2025, smo se z ostalimi predstavniki zbrali pred Državnim zborom. Po uvodnem nagovoru predsednice državnega zbora, gospe Urške Klakočar Zupančič, in predsednice Zveze prijateljev mladine Slovenije, gospe Darje Groznik, se je začelo pravo parlamentarno delo. Predstavniki smo se razdelili v 4 skupine, v katerih smo podrobneje obravnavali vsak svojo podtemo. Sama sem bila v skupini učne vsebine in šola za življenje, v kateri smo poudarili predvsem pomen praktičnega učenja in dejavnosti, učenci bi si želeli tudi več tem s področja digitalne in finančne pismenosti. Po predstavitvah ugotovitev skupin se je v dvorani, v kateri so bili sedaj tudi gospod Luka Mesec, minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, ministrica za zdravje, gospa Valentina Prevolnik Rupel, namestnik varuha za človekove pravice Jože Ruparčič, predstavnik Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, gospod Rado Kostrevc, ter še drugi pomembni gostje, začela razprava o naših mnenjih. Po dolgem debatiranju je sledilo še skupno fotografiranje, nato pa smo dobili še kosilo v jedilnici državnega sveta.
- Otroški parlament je bil tako končan, a bodo v meni za vedno živeli vsi spomini, ki sem jih pridobila skozi celotno pot. Skozi celotno izkušnjo sem spoznala veliko novih ljudi in pridobila znanja, ki mi bodo v življenju še kako pomagala. Ta izkušnja je bila res neverjetna in zelo sem počaščena, da sem lahko predstavljala našo šolo na državnem nivoju.
Kaeli Poljšak, 8. a
